неділя, 2 квітня 2017 р.

ЗНО 2017


 Історія України

У 2017 році зовнішнє незалежне оцінювання з історії України відбудеться 02 червня.
Програма ЗНО 2017 з історії України  http://website.informer.com/visit?domain=testportal.com.ua
Випускники загальноосвітніх навчальних закладів поточного року можуть обрати історію України як другий (або третій) предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Зміст сертифікаційної роботи з історії України визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з історії України, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Програму розроблено на основі чинних навчальних програм з історії України для загальноосвітніх навчальних закладів.
Сертифікаційна робота з історії України налічує 60 завдань різних форм і складається з двох частин: «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.» (30 завдань) та «Історія України від найдавніших часів до кінця ХІХ ст.» (30 завдань).
При визначенні результату зовнішнього незалежного оцінювання з історії України за шкалою 100–200 балів ураховують тестовий бал, отриманий учасником за виконання всіх завдань сертифікаційної роботи. Визначення тестового бала здійснюється на основі схем нарахування балів за виконання завдань сертифікаційної роботи (подано в Характеристиці сертифікаційної роботи).
У процесі визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання за шкалою 100–200 балів буде встановлено поріг «склав/не склав» – мінімальний тестовий бал, який за виконання сертифікаційної роботи може отримати учасник із мінімальним рівнем знань. На основі тестового бала кожного учасника, який подолав поріг «склав/не склав», буде визначено його рейтингову оцінку за шкалою 100–200 балів.
Учасники, які подолають поріг «склав/не склав», зможуть узяти участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів.
Випускники загальноосвітніх навчальних закладів поточного року, які обрали історію України для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання, також отримають оцінку за шкалою 1–12 балів. У такому разі в процесі визначення результату буде використано тестовий бал, отриманий учасником за виконання завдань частини «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.».
Результати зовнішнього незалежного оцінювання з історії України будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 19 червня 2017 року.

Характеристика сертифікаційної роботи

У характеристиці сертифікаційної роботи з історії України визначено структуру тесту, час, відведений на його виконання, конкретизовано кількість та типи завдань, уміщених до сертифікаційної роботи, наведено схему нарахування тестових балів. Детальне ознайомлення з цією інформацією допоможе випрацювати власну стратегію ефективної роботи під час зовнішнього незалежного оцінювання з історії України.
Сертифікаційна робота з історії України містить 60 завдань. Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання, – 94. На виконання сертифікаційної роботи відведено 150 хвилин.
Результат виконання завдань частини 1 буде зараховуватися як результат державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року (за вибором випускника).
Результат виконання завдань частин 1 і 2 буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів.
Робота складається з двох частин:
  • Частина 1 «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.» містить 30 завдань різних форм. Відповіді на ці завдання позначаються та записуються в бланку відповідей А.
  • Частина 2 «Історія України від найдавніших часів до кінця ХІХ ст.» містить 30 завдань різних форм. Відповіді на ці завдання позначаються та записуються в бланку відповідей А.
Типи завдань сертифікаційної роботи та схеми нарахування балів за виконання завдань
Форма / опис завдання
Схема нарахування балів

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№ 1–23*, 31–53). Завдання складається з основи та чотирьох варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А.
0 або 1 бал:1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.
Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (№ 24–26*, 54–56). Завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.
0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.
Завдання на встановлення правильної послідовності (№ 27*, 28* і 57, 58). Завдання складається з основи та переліку подій (явищ, фактів, процесів тощо), позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перша подія має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Г) у таблиці бланка відповідей А.
0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій/дій; 2 бали, якщо правильно вказано першу й останню події/дії; 1 бал, якщо правильно вказано або першу, або останню подію/дію; 0 балів за будь-яку правильно вказану подію/дію, якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо неправильно вказано першу й останню події/дії, або відповіді на завдання не надано.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (№ 29*, 30* і 59, 60). Завдання складається з основи та семи варіантів відповіді, позначених цифрами, серед яких лише три правильні. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і записав три відповіді (цифри) у бланку відповідей А.

0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал – за кожен правильно вказаний варіант відповіді (цифру) із трьох можливих; балів, якщо не вказано жодного правильного варіанта відповіді (цифри), або один варіант відповіді (цифра) вказано тричі, або відповіді на завдання не надано.
Порядок написання цифр значення не має.
* – завдання з історії України, результат виконання яких буде зараховуватися як результат державної підсумкової атестації


ПОРАДИ ДЛЯ УЧНІВ 
1. Ознайомитись з офіційними документами та матеріалами.
Це програма та характеристика тесту ЗНО з історії.
Центру оцінювання якості освіти www.testportalcom.ua.
2. Підібрати навчальну літературу для підготовки, видання, що рекомендовані до друку.
3. Послідовне вивчення/повторення матеріалу від найдавніших часів до сучасностi у зручному для учнів форматі.
4. Вміння: встановлювати дати, географічні назви, визначати причини, наслідки, порівнювати події, діяльність осіб.
5. Важливо звертати увагу учнів на ілюстрації, подані в підручнику, фотографії та карти.
6. Слід визначитись з часом відведеним на  підготовку до кожної теми та розписати графік по дням і місяцям.
7. Опрацьовувати різнорівневі тестові завдання.
8. Памятати, на виконання одного завдання вибіркового типу відводиться не більше хвилини.
9. Постійно розв'язувати тести з пройдених тем.
10. Проходити онлайн тести в мережі інтернет.
11. Для запам'ятовування дат, понять, пам'яток і особистостей, обов’язково слід роздрукувати перелік дат та основних історичних понять.
12. Необхідно переглядати та запам’ятовувати зображення архітектурних пам’яток та портретів особистостей.
13. В тестах потрібно обрати тільки одну правильну, з наведених відповідей.
14. Бути більш уважними, напружувати пам'ять, налаштовуватися на позитив і сподіватися на успіх.
 
Рекомендації учням щодо тактики проходження тестів ЗНО
та поради які допоможуть учням вирішити морально-психологічні перешкоди:
Для того щоб випускники змогли впевнено впоратися з тестом у напруженій обстановці зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), необхідно починати готуватися до тестування заздалегідь. А як краще впоратися з цим завданням, підкажуть деякі найбільш прямі й універсальні підібрані рекомендації із приводу тактики їхнього виконання:
Тренуйтеся! Перед офіційним тестуванням варто виконувати якнайбільше тестів – просто заради тренування, наприклад, проходити тести ЗНО онлайн. Це дає можливість познайомитись з типовими конструкціями тестових завдань, а також отримати досвід самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.
Випробовуйте! У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто додержуйтесь усіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання чи тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію, а треба відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст відповідей прояснить Вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного завдання.
Думайте тільки про поточне завдання!  Коли Ви бачите нове завдання, забувайте все, що було в попередньому. Думайте тільки про те, що кожне нове завдання – це шанс набрати бали.
Читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до того, що Ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» і добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в  питаннях.
Поспішайте! Тренуйтеся із секундоміром у руках. Засікайте час виконання тестів, обмежуйте його.
Пропускайте! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тесті завжди знайдуться такі, з якими Ви обов’язково впораєтеся. Просто нерозумно недобрати балів тільки тому, що Ви не дійшли  до «своїх» завдань, а «застрягли» на тих, навчальний матеріал яких невідомий. Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест побудований за принципом «сходів» і починається з легких питань, то не варто пропускати всі перші завдання.
Виключайте! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять.
Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виборі, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді перед іншими, то інтуїції варто довіряти! Така довіра, як правило, призводить до приросту балів.
Заплануйте два кола! Сплануйте час виконання  тесту таким чином, щоб пройти всі завдання «по першому колу». Тоді Ви зможете повернутися до складних завдань, які Вам спочатку довелося пропустити.
Не засмучуйтеся! Навіть якщо Вам здається, що Ви допустили занадто багато помилок і просто завалили тест, пам’ятайте, що дуже часто таке відчуття є помилковим: при порівнянні Ваших результатів з іншими може з’ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку Ви одержите якщо не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний.


Сайти для підготовки з ЗНО

1.     http://testportal.gov.ua/programs2017/
6.     http://bulanovy.ucoz.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар

11 КЛАС

Вектор європейської інтеграції • 1991 р., перед незалежною Україною постало питання про перспективи економічного і політичного розвитку • У ...